Audrey and Tom

Audrey and Tom

14 February 2009


Zoals iedereen deze week op het nieuws heeft kunnen zien: Australia staat inderdaad in brand. Het-is-te-zeggen, een groot deel van Victoria. En dat is een hele eind van hier (vergelijkbaar met de afstand tussen Belgie en Zuid-Spanje). Het noorden van het land (Noord-Queensland), heeft dan weer te kampen met overstromingen.
Hier, in zuid-oost Queensland, is het gewoon zomer zoals altijd. Wel, misschien niet zoals gewoonlijk, maar we mogen niet klagen. Maandag was het vreselijk warm (39graden toen we om 6uur thuiskwamen) en vrijdag was het koud en nat (19 bij thuiskomst). Four seasons in one week, kan je wel zeggen.
Ondertussen is Thomas al helemaal gewoon om dagelijks naar school te gaan: deze week werd hij telkens door Alan opgepikt omdat ik naar de unief moest - daarover later. En bijgevolg was hij telkens het laatste kindje daar. Niet zo leuk, vond hij. Dat hij daarna met papa mee naar de vergadering moest, was natuurlijk ook niet zo plezant, maar ik had een zakje gemaakt met wat lekkers, een kleurboek en gameboy (wat een redding, bedankt peppie) en dat maakte de 'ellende' wat meer verdraagzaam. Hij heeft al een aantal vriendjes gemaakt en heeft er zelfs twee uitgenodigd om naar zijn verjaardagsfeestje te komen. Zijn beste vriendjes(-innetjes)zijn Grace, Gizesh en Sam. Hij zegt dat het kort is voor Samantha. Ik vertelde hem dat het een meisje is, maar hij gelooft er niks van: Hij ziet eruit als een jongen en praat als een jongen, dus is het een jongen. De roze boekentas, de bratz-brooddoos en barbie-pennenzak zijn geen bewijs volgens mijn zoon; jongens vinden dat ook mooi. (dat is dan weer nieuw, want ik zou er bij hem niet mee moeten aankomen) maar zolang ze overeenkomen, doet het er niet toe of het een jongen of een meisje is.
En ik ben deze week officieel met mijn studies begonnen. Het is een post-graduaat in 'Learning and teaching'. Om les te geven dus. Het ziet er naar uit dat het een druk jaar gaat worden, met heel veel 'assignments' en een 18-tal weken stage op een school.
Deze weekend dus druk bezig met uniformen wassen (en hopelijk drogen die als het efkes wilt stoppen met regenen) en vanalles lekkers aan het maken om de volgende week vlotter te laten verlopen (soep, spaghettiesaus, cake-jes voor de brooddozen ed)

No comments: